Barış ve dostluk için Kemer’de anlamlı konser

Kemer Belediyesi tarafından düzenlenen “Yaz akşamları konserleri” kapsamında Rusya, Ukrayna ve Belaruslu kadınlardan oluşan Kemer Belediyesi Uluslararası Halk Korosu, konser verdi. Rusya-Ukrayna arasında yaşanan savaşın sona ermesi ve barış sağlanmasına dikkat çekmek için düzenlenen konser, izleyenlerden hem takdir topladı hem de yoğun ilgi gördü.

Mustafa Ertuğrul Aker Parkı'nda düzenlenen konsere, Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, Kemer Belediye Başkan Yardımcıları Semih Top, Furkan Üstündağ, Kemer Belediye Meclis Üyesi Cansın Efir, Kemer Belediyesi Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Müdürü Aynur Köslü, vatandaşlar ile yerli ve yabancı misafirler katıldı.

Rus, Ukrayna ve Belaruslu kadınlardan oluşan koronun şefliğini Kemer Belediye Başkan Yardımcısı ve aynı zamanda Kemer Belediyesi Gençlik Orkestrası Şefi Furkan Üstündağ, sorumluluğunu ve sunuculuğunu ise Dzhulia Polat yaptı.

Barış, dostluk ve dayanışma mesajı vermek amacıyla düzenlenen konserde koro, Rusça, Ukraynaca ve İngilizce şarkılar seslendirdi.

Müziğin insanları bir araya getiren evrensel dil olmasının ön plana çıktığı konseri izleyenler, keyifli bir akşam yaşadı.

Konsere yoğun ilgi gösteren sanatseverler, koronun seslendirdiği şarkılara zaman zaman eşlik ederken bazıları da dans ederek eğlenceli anlar yaşadı. Yaklaşık 1,5 saat sahnede kalan koronun performansı, izleyenlerden büyük alkış topladı.

Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, konserde yaptığı konuşmada, Rusya ve Ukrayna arasında bir savaş olduğunu hatırlatarak, savaşın ne demek olduğunu Türk milleti olarak çok iyi bildiklerini söyledi.

Sadece Çanakkale'de 250 bin şehit verdiklerine dikkat çeken Başkan Topaloğlu, “Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ‘Yurtta sulh, cihanda sulh' demiş. Kavgayla hiçbir yere varamayız. Oturup konuşulduğunda her zaman anlaşılır. Biz savaş değil barış istiyoruz. Rus, Ukrayna ve Belaruslu kadınlardan oluşan koroyu tebrik ediyorum.” dedi.

Yerli ve yabancı misafirlerin cep telefonlarıyla görüntülediği konserde Başkan Topaloğlu, barışı simgelemesi adına koro üyelerine beyaz karanfil dağıttı.